ladino  

 
Judeo espanyol
Contador:

Inicio >> Hagim y Moadim >> Shavuot >> Kualo se kome en Shavuot?
 
Kualo se kome en Shavuot?
Matilda Koén-Sarano - 2012

 
Un tiempo el prinsipio verdadero del enverano era sinyado por la fiesta de Shavuot. Komo de fakto el reflán muestro dize: "Si no viene Shavut no te kites samarrón".
O komo dizen en Yerushaláyim "Si no viene el kante no te kites el mante",  ande el kante es el kante de la Torá.
Komo kada fiesta muestra i Shavuot tinía sus platos tradisionales, naturalemente de leche, ke mos azen tornar a la kaza de muestros djenitores. Kualo komíamos dunke la noche de Shavuot? Los fongos echos de mi madre, Diana Sarano, endjuntos al yogurt. Los fongos son echos de una baza de espinaka, ande están asentadas kioftés grandes, echas de guevos, kezo salado (kashkaval) i pan mojado i esprimido.  Mi mama azía también el makarrón reynado de kezo i las medias  de kalavasikas, en las kualas eya "salvava" en pan i el kezo duro. Otra koza ke se komía en Shavuot es el almodrote, ke es una fritada de berendjena, kezo salado i guevos, de antika tradisión.
A la fin del pasto mi mama mos dava el sutlach tanto asperado, un "pudding" yelado, echo de leche i arroz molido. Kada porsión individual tinía enriva desinado kon kanela un Magen David o la inisiala del nombre de kada uno de mozotros..
Kon el tiempo, agora ke tengo yo de aprontar el menú de Shavuot, adjustí una koza de orno, uzada por los djudiós de Bulgaría, ke me ambezí de mi amiga Adina Konforti: la inchusa de leche, ke traduizí al ebreo kon "pai halav", porké la palavra "inchusa" viene de "inchir", kere dizir ke es un pastel de masa inchido de leche dulse i guevos.
Por terminar la sena me plaze sirvir a la famiya una koza, de la kuala se namoran todos: la leche portugez, ke es el "crème caramel", ke yo ago en kaza, kon leche, guevos i asukar karamelada, sigún la recheta de mi ija Liora Kelman.
I si ya estó en la hadra, me vo permeter de adjustar la recheta italiana de las flores de kalavasikas, inchidas de kezo blanko, empanadas i fritas, ke son la spesialidad de mi ermana Vittoria Eskenazi del restorante "Il Pastaio" de Tel-Aviv.
La kuzina es tradisión i renovamiento. Vos auguro de adjuntar siempre a vuestro menú tradisional kozas muevas, enteresantes i savrozas, para prezentar kon amor a vuestra famiya. Berahá i salú i Moadim Lesimhá. 

+ Añadir nuevo comentario
Traducciones enviadas por usted
Loading Cargando ...
+ Enviar Comentarios
+ Enviar contenidos sugeridos

לאדינו         Ladino


Artikolos de Matilda Koen Serano
      
Artikolos de Yehuda Hatsvi
    
Artikolos de Gad Nassi
  
Artikolos de Eliezer Papo
   
Sefaradi Taor

ladino
Fecha y hora
 

La Asosiasion Arkadash | Ladino | לאדינו | judeo espanyol |

אתר זה הוקם ע"י זום ייעוץ ומערכות מידע