ladino  

 
Judeo espanyol
Contador:

Inicio >> ARTIKOLOS >> Matilda Koen Sarano >> Programas de radio >> rav haim moshe eliashar
 
 

Personalidades de Israel
 
Rav Haim Moshé Eliashar
(Yerushaláyim, 1845-1924)

El Rav Haim Moshé Eliashar era ijo del Rav Yaakov Shaúl Eliashar, Rishón Letzión en Yerushaláyim,  i vinía yamado también Hamá.
El fue edukado en klasas rabínikas ke avían en Yerushaláyim, i estudió Torá de su padre i del Rav Yosef Burla, ke era prezidente del Tribunal Rabíniko de Yerushaláyim. A la edad de 14 anyos su padre lo kazó kon la ija del Rishón Letzión, el Rav Refael Meir Panidjel.
El se okupava de komersio, para no topar su sostentamiento en el rabinato, mientres ke  estudiava la Torá día i noche, i se izo famozo en Eretz Israel i al estranjero por su grandor en la Torá i su modestía, i le fueron mandadas munchas demandas de alahá.
Kuando su padre fue nominado Rishón Letzión en el 1893, Rav Haim Moshé Eliashar fue nominado su reprezentante i tomó su lugar en Mádjles Adara – el Konsejo de Péleh, ande estavan los shefes de las relijiones, ande estuvo en karga por 13 anyos, kon grande preokupasión por los djudiós de Eretz Israel. El savía perfektamente varias linguas, entre las kualas el árabo i el turko.
El abastesió komanya a los soldados del reynado turko en Eretz Israel. i fue entre los fondadores i los aktivadores de institutos públikos en Yerushaláyim, entre los kualos los ospitales de Shaaré Tsedek i de Misgav Ladah.
Por munchos anyos él enkavesó el Gran Rabinato de Yerushaláyim, muncho antes ke fuera kreado el Ministerio de las Relijiones,  i apoyó las asambleas de los elijidos, i todo esto komo volontario.
En el 1914 fue fondado el Konsejo de los Rabinos de Yerushaláyim, ke reunió los grandes rabinos ashkenazís i sefaradís debasho del mizmo techo. A la prezidensia del Konsejo fueron deskojidos el Rav Diskin i el Rav Haim Moshé Eliashar.
Rav Eliashar  publikó un livro de Responsa de su padre, a las kualas adjuntó i las suyas. En el 1919-5680 publikó su livro de Responsa, entitolado "Moshé Haísh", i deshó munchos eskritos enkumplidos.
Rav Haim Moshé Eliashar está enterrado en el Monte de los Ulivos, en la parte de los Rabinos.
 

                                                                                                                                                                            
 


+ Añadir nuevo comentario
Traducciones enviadas por usted
Loading Cargando ...
+ Enviar Comentarios

לאדינו         Ladino


Artikolos de Matilda Koen Serano
      
Artikolos de Yehuda Hatsvi
    
Artikolos de Gad Nassi
  
Artikolos de Eliezer Papo
   
Sefaradi Taor

ladino
Fecha y hora
 

La Asosiasion Arkadash | Ladino | לאדינו | judeo espanyol |

אתר זה הוקם ע"י זום ייעוץ ומערכות מידע