ladino  

 
Judeo espanyol
Contador:

Inicio >> ARTIKOLOS >> Matilda Koen Sarano >> Programas de radio >> sir moses montefiore
 
 

Personalidades de Israel
Sir Moses Montefiore
Finansero, mesenat i filantrop

Sir MOSES MONTEFIORE, 
Nasió en Livorno en el 1784 de una famiya sefaradía. Kuando tinía pokos mezes se transferó kon su famiya en Londra. Tornó munchas vezes a Livorno i izo emportantes donasiones, asta la konstruksión de una sinagoga en Livorno.
A 28 anyos se kazó kon Judith Cohen, ija de uno de los rikos djudiós inglezes en akeyos días. Fue un matrimonio muy orozo, malgrado ke eyos no tuvieron kriaturas. Los dos eran muy relijiozos. Lady Judith murió a 78 anyos en el 1862, mientres ke él bivió  asta el 1885 (a 101 anyo).
El djiró el mundo, siempre para ayudar a los djudiós,  i se enkontró kon el sultán i kon Mohamed Alí en Ejipto por la kestión de la kalomnía de la sangre (Damasko 1840).
Estuvo en Eretz Israel i vijitó las 4 sivdás santas. Dio ayudos finansiarios i posibilitá de lavoro. El kartié de Yemín Moshé en Yerushaláyim fue fondado por él en el 1860, i tomó su nombre. En el sentro del kartié izo konstruir el mulino, para ayudar a los abitantes del kartié mizmo.
Después de la reunifikasión de Yerushaláyim en el 1967, el kartié fue restorado i se izo sentro de arte i de múzika. El mulino se trokó en un chiko muzeo sovre las aktivitás i los viajes de Sir Moses Montefiore, i sovre la istoria de Yerushaláyim. Detrás del mulino se topa la kopia de la karrosa del gevir, porké la suya fue kemada.

                                                                                                                                                                            
 


+ Añadir nuevo comentario
Traducciones enviadas por usted
Loading Cargando ...
+ Enviar Comentarios

לאדינו         Ladino


Artikolos de Matilda Koen Serano
      
Artikolos de Yehuda Hatsvi
    
Artikolos de Gad Nassi
  
Artikolos de Eliezer Papo
   
Sefaradi Taor

ladino
Fecha y hora
 

La Asosiasion Arkadash | Ladino | לאדינו | judeo espanyol |

אתר זה הוקם ע"י זום ייעוץ ומערכות מידע